PICKLES & SWISS

På State street finns det väldigt många matställen och caféer, en favorit har blivit Pickles & Swiss. Sjukt goda mackor och färsk lemonad, yum!

ATT MAN UTSÄTTER SIG SJÄLV FÖR DETTA VARJE GÅNG...

Igår såg jag, älsklingen, Märta och Niko denna film på bio. Var väl inte en så smart idé med tanke på att den var SVINläskig. Hade fan så svårt att sova inatt, haha :(

LYCKAN ATT FÅ VARA MOSTER TILL DE FINASTE FLICKORNA PÅ JORDEN

Saknaden efter mina prinsessor är stor, så jobbigt att inte kunna träffa dem när jag vill...
Jag älskar er så himla himla mycket ♥♥

WE'RE THE MILLERS

Finns många och mysiga biosalonger här på State Street, och billigt är det också! Så för nån dag sen gick jag och älskling för att se We're the Millers.. Funniest shit eeeever! Och Jennifer Anistons kropp, holy shit... Aja, en sevärd film iaf, den måste ni se!

SBCC

Update: var visst mån-tors vi går i skolan, menmen lediga fre-sön iaf!

Skolan startar igång "på riktigt" den 26 augusti och jag har valt följande kurser inför höst terminen: Life Fitness (varje dag), Film and Video Production I (måndagar & onsdagar), Reporting/Writing I (torsdagar), Beg Walk/Jogging for Fitness (torsdagar) och The Channels: Photojournalism (torsdagar).
Kommer alltså gå i skolan 3 dagar i veckan, om man inte räknar med att jag ska gymma (life fitness) varje dag i skolan. Vilket är jävligt nice! Sjukt taggad på att börja skolan, behöver bara hyra en bok för reporting/writing och den verkar så intressant, ska bli kul att fokusera på plugg och träning.
Idag och imorgon är vi lediga, blir väl bara att njuta av vädret och ta det lugnt!

Utsikt från skolan, magiskt!

My handsome man hihi.
Sjukt nice keps ändå. Man måste ju vara cool när man bor i Cali liksom, keps och vans. Sånt man ser varje dag. hahah...

FIRST DAYS

Detta skulle publiceras i söndags men har man dåligt internet så har man...

De första dagarna här i Santa Barbara har varit amazing! FAN så fint det är här, the American Riviera. Vi har strosat runt på stan, skrivit kontrakt på vår första lägenhet, badat i pool och jacuzzi, shoppat vans, ätit god mat och njutit av utsikten vid stranden. Kan inte fatta att vi bor här, allting är så fint! Alla byggnader, mysiga State Street med shopping och mat, stranden, piren, ja allt! Hade lite otur första kvällen då vi skulle bo på ett hotell i Goleta som är typ 20-30 min från SB för att vi skulle kolla in vår lägenhet dagen efter... De vi bokade med glömde skicka beställningen till hotellet så de hade inte oss i deras system och alla rum var fullbokade... Men så fick vi bo på ett annat hotell, mitt i SB med havet precis mittemot hotellet, stort rum, fin restaurang med god mat, pool och jacuzzi och bäst av allt: frukosten. We were in heaven! Sinnes sjukt fint var det, rena lyxhotellet så vi klagade verkligen inte! :)
Något som gjorde hela våran gårdag var att vi åkte till Goleta för att kika på lägenheten som vi hade sett på nätet och vi skrev kontrakt samma dag! Nyrenoverad fin lägenhet, lugnt område och pool, så nice! 5-10 minuter ifrån det så ligger det en asmysig liten "by" med matstället och caféer, och Isla Vista där många studenter bor och där alla fester är. Dessutom ligger stranden där också. Det blir fan inte bättre än såhär!
Idag flyttade vi dock till ett hostel så man saknar ju det fina hotellet lite haha... Men om 11 dagar flyttar vi in så det är skönt! Och imorgon börjar "Wave week" på skolan, exciting!
Jättelångt inlägg men vill bara hålla er updated där hemma, living life in SB liksom!

Mobilbilder från de senaste dagarna, ska bli bättre på att ta med systemisen för bättre bilder!

myser på stranden
middag på hotellet
State Street
stranden och piren med bergen i bakgrunden, så fint!
påväg mot hotellet efter en dag på stan.
pool och mysig uteplats på hotellet.
hotellrummet, väldigt fint!

utanför hotellet och byggnaden vi bodde i på sista bilden.

sett många som har bröllop på stranden, ser så himla fint och romantiskt ut!
hotellfrukosten, yum!
lite sol och bad innan vi skulle checka ut från hotellet.

BYE SWEDEN, HEY SANTA BARBARA!

Snart är dagen här, imorgon händer det! Tidigt på morgonen lyfter planet, håller på o fixar det sista nu. Vi är galet nervösa nu haha.
Hade en sjukt rolig kväll igår med våra vänner, blev en redig fylla och en sista god mojito på ett tag.. INTE mått som en kung idag alltså, bakfyllan from hell. Tack som fan för igår älskade friends!
Och idag blev det lunch med älskling och tre vänner, sedan hem till mig igen för att säga hejdå till min familj. Alla var nog riktigt gråtfärdiga men vi kunde hålla oss, så jobbigt att inte få träffa dem på så länge, speciellt mina två underbara prinsessor :'(

Fick finaste kortet och infinity armband från Lizette, min älskade twin. Både kortet och armbandet ska med till usa, blir alldeles tårögd när jag läser kortet!
Mina hjärtan, åh vad jag älskar er.♥

LAST DAYS IN SWEDEN

Dagarna går åt att umgås med familj och vänner, busa med mina prinsessor och försöka packa klart allt. Även varit på grönan med älsklingen och några vänner, kissade nästan på mig när vi åkte Eclipse... fyfan vad högt upp det var! Imorgon blir det lite partaj med vännerna, en sista gång på ett bra tag. Jag är nervös men så taggad, bara några dagar kvar! Vi kommer ha det så grymt bra där borta, jag och min man ♥

SMÅLAND

Underbara sommardagar i småland! Ätit massa kräftor, druckit vin, åkt båt, myst med min man, umgåtts med hans familj och även farmor o farfar, doppat fötterna i kalla sjön och solat o svettats som en galning (måste ju bli van med att vara i värmen, blir inge snö på mer än 9 månader ;)). Haft det så himla bra, bara tagit det lugnt och njutit av det fina vädret! Nu är man hemma hos älsklingen igen, ska skriva packlista för imorgon ska det packas!